Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/19496
Title: Маркетингові технології управління ринком екологічно чистих товарів
Other Titles: Marketing technologies of market management of eco-goods
Authors: Садченко, Олена Василівна
Садченко, Елена Васильевна
Sadchenko, Olena V.
Citation: Економічні інновації : зб. наук. праць.
Issue Date: 2018
Keywords: нейромаркетинг
сегментація ринку
екологічні товарі
сектор фінансових послуг
екологічні потребі
екологічний нестаток
інформаційне середовище
neuromarketing
market segmentation
environmental goods
financial services sector
ecological needs
ecological shortage
information environment
Series/Report no.: ;Вип. 66.
Abstract: Актуальність проблеми управління ринком екологічно чистих товарів сьогодні викликана об'єктивними умовами розвитку виробництва і ринку. Аспекти екологічно орієнтованого маркетингу пов'язані з швидким розвитком технологій і процесів, що знижують вплив на навколишнє середовище, а отже, з прискореним формуванням ринку екологічно чистих товарів. Це вимагає відповідного розвитку маркетингових технологій управління ринком екологічно чистих товарів. Мета та завдання. Метою статті є розробка теоретичних, методичних положень та практично-прикладних пропозицій, які мають обґрунтувати маркетингові технології управління ринком екологічно чистих товарів. А також розгляд принципів і підходів до оцінки впливу екологічних факторів на сегментацію ринків у процесі маркетингових і, звичайно ж, екомаркетингових досліджень існуючої ситуації (кон'юнктури).
The actuality of the problem of market management of environmentally friendly goods today is caused by objective conditions of development of production and market. Aspects of environmentally-oriented marketing are associated with the rapid development of technologies and processes that reduce the impact on the environment, and therefore, with the accelerated formation of the market of environmentally friendly goods. This requires appropriate development of marketing technologies for the market management of environmentally friendly goods. Aim and tasks. The purpose of the article is to develop theoretical, methodological and practical applications, which should justify marketing technologies for the market management of environmentally friendly goods. As well as considering principles and approaches to assess the impact of environmental factors on market segmentation in the marketing process and, of course, e-market research on the current situation (conjuncture).
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/19496
Other Identifiers: УДК 504.062+339.138
JEL Р28, J15, Q57
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
174-181.pdf244.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.